16 Mart 2009 Pazartesi

Doludizgin Yıllar

Türk dizilerine pek bir hayranlığım yoktur. Hatta bir süredir yabancı dizi de izlediğim söylenemez. (Ama bir ara epey çok izliyordum o ayrı.) Ve düzenli olarak bir Türk dizisi takip etmeyeli çok uzun zaman olmuştu. Anneanneme yerleştiğimiz ilk günlerde TRT'yi izlerken Doludizgin Yıllar'ın birçok bölümünün bir arada olduğu bir özeti izleyince bu durum değişti. Dizide sürekli geçen bir sözcük grubu bu diziyi güzel tanımlıyor: "Bir değişik bir" dizi... :D

Bu diziyi benim için bu kadar özel kılan ne bilmiyorum ama ne zaman izlesem yüzümde koskocaman bir gülümseme olduğunu fark ediyorum. Ve bu benim için sıradışı bir durum. Çok gülerim ben, çok kahkaha atarım ama böyle sıcak, içten bir gülümseme her zaman içimden gelen bir şey değil. Bu dizi ile yeniden gülümsemeyi hatırladım sanırım.

Bir ara dizi bir sapıttı gibi oldu birkaç bölüm, ama sonra şu son iki-üç bölümde yeniden özüne döndü ve ben yine huzur buldum. Her bölümde çok güzel bir şarkı veya şiirin bulunması da ayrı bir tat. Bu bölümde küçükken idollerim olan Oya ve Bora'nın bir şarkısının çalmasıyla bölüm çok daha özel oldu. (En güzel bölümlerden biriydi zaten. :D)

Normalde bir dizi için böyle yazılar yazmam ama bu diziyi gerçekten seviyorum ve gerçekten beni mutlu ediyor. Umarım hiç değişmez. Hep bu samimi, sıcak, eğlenceli çizgide devam eder. Ben ve benim gibiler de gülümsemeye devam eder böylelikle...

Tasvir-i Şikayet

Yeri delen yıldırımlardan bihaber bacakların
Karabiber tozu yutmuş gibi bi hoş dudakların
Buruna bak da etkilenme, kaf dağında pencere
Ama üzülme, yine süzülme çünkü sen bi tanesin.

Ele güne nispet yapar gibi çökünce rehavet
Yaradılışta istiare var, rüyada keramet
İnadının neticesi, eğer koparsa kıyamet
Ama üzülme, yine süzülme çünkü sen bi tanesin.

Azar azar yaşar durur hayatının tamamını
Deli dolu gülüşlerinde raks eder zamanını
Bir iki tatlı söz çeler başındaki darağacını
Ama üzülme, yine süzülme çünkü sen bi tanesin.

Gerekiyorsa fırtına, aksi halde bir atalet
Semeresi çalışmanın, bu yaşta kış kıyamet
Sana sitem serzeniştir, bu tasvir-i şikayet
Ama üzülme, yine süzülme çünkü sen bi tanesin

Bora Ebeoğlu

Oya & Bora (Grup Denk)

Hiç yorum yok: