24 Mayıs 2010 Pazartesi

LOST

*Bu yazı LOST'un final bölümüyle ilgili spoiler içermektedir! Dikkat!*

Not: Yazıda LOST'tan nefret eden bir insan portresi çizmişim ama alakası yok. Finali gayet mutlu mesut ve heyecanla izledim. LOST da güzel diziydi cidden. Gerçi 4,5 ve 6. sezonu pek izlememiş olsam da... Güzeldi yani.

Ömrümde hiçbir dizinin finalinde hem bu kadar hüzünlenip hem de bu kadar gülme krizine girmemiştim herhalde. Hüzünlenmemin nedeni finaldeki duygusal sahnelerin gerçekten güzel verilmesiydi.

Gülme krizine girme nedenim ise şu;

Bir film var The Passengers diye, bilmem biliyor musunuz? LOST hayranı izleyiciler film biraz onu andırdığı için filmi izlemiş, daha sonra da finalini yerden yere vurmuştu.

LOST'un tırnağı bile olamaz, bize aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp veriyolar, eskidi bunlar artık vb. yorumlar filmin sonuna yapılan en hafif yorumlardan.

Ve olay şu ki, LOST finali=The Passengers finali!

Demek ki The Passengers, LOST'un tırnağı olamamış ama LOST'tan önce onun finalini yapabilmiş bir film!

Ah hayır pardon biz bunu 6. His'te görmüştük. Ve The Others'ta... Aaa LOST'ta da The Others vardı. Neyse...

Düzenleme: He ben muradıma erdim mi, erdim! İlk bölümden beri Jack ve Kate olsun diyordum, Kate Sawyer'la yatınca isyan etmiştim falan. Jack ve Kate oldu. Ben zaten onun için izliyordum diziyi, ben sondan memnunum. xD

Düzenleme 2: Yine de kafama takılan bir şey var. Finalden önce ilk bölümü izlediğimden ötürü... İlk bölümde uçak düştüğünde Jack'in uyandığı mekanda ağaca asılı beyaz bir ayakkabı vardı. Köpek geliyordu falan. Finalin son sahnesinde de yine aynı mekan, aynı ayakkabı, aynı köpek... Ama bu sefer Jack ölüyor. Hani ölmese, kalkıp sahile gitse anlayacağım. Madem yaşanan her şey gerçekten yaşandı, Jack nasıl öldü? Bazıları o sahne 3,5 yıl sonra diyor ama ayakkabı, köpek diyorum. İlk bölümü tekrar izlerken Jack'in uyandığı anın uçağın düştüğü an değil de, tüm yaptıklarından sonra uyandığı yer olduğunu tahmin etmiştim de, niye öldü ki? Amaaaaan... Çözen çıkar elbet.

Ben oyun teorisini yazan adama acıyorum. Sonunda WON yazmasını bekledim ama olmadı.

Hiç yorum yok: